usch , vad äckligt ..

Jag har aldrig tänkt på hur äckligt McDonalds och alla dom där fetto mat ställerna är . Alltså inte själv ställena men maten . Innehåller så jävla mycket fett. Och det är verkligen inte fett jag behöver. Kunde lika gärna nöja mig med en frukt eller något. "Fetto"-mat är faktiskt jävligt äckligt när man tänker efter, det är bara gott för stunden sen börjar man må illa. Och få dåligt samvete för att man åt det. Eller jag vet inte hur det är med andra folk men jag får jätte dåligt samvete när jag har åtit på McDonalds, och man kan inte motstå frestelsen när man är hungrig och har "kvinnovecka". Och som jag sa , jag vet inte hur det är med andra folk men jag kan absolut inte motstå . Och sen sitter jag där och äter massa äcklig mat och tuggar i mig massa godis. Sen mår jag dåligt och säger att jag är tjock. Vilket jag inte är , utan det är något jag inbillar mig . Sen kommer tårarna och då lovar man sig själv att sluta äta . Men som sagt . Allt sånt här är som en drog för oss månniskor , vissa kan motstå det, andra inte. Men jag måste verkligen försöka att sluta äta sånt här . Jag vill inte bli lika fet som en amerikansk gubbe :'(..
Ska nog också börja med mat schema på bloggen och verkligen följa det. Och då menar jag inte att jag ska äta 1 gång om dagen eller inte äta något alls . Utan det blir 3 gånger om dagen men kanske inte lika mycket mat och absolut inge godis förutom på Lördagarna . Fast den här helgen är ett undantag . För det första så är Jonas bortrest vilket gör mig deppig , sen har jag mens med. Och plus att jag har lov nu och det ger mig rätt att svulla en dag.

Men jag måste verkligen skärpa mig om jag ska hålla mig smal . Måste verkligen låta bli att titta på alla bakvärk som är i köket på praktiken. Och verkligen inte ta emot det om dom ger mig det. Lycka till säger jag bara !
Vet inte om det kommer gå men försöka går ju alltid.. Man vet inte för än man prövat det .Eller?
Aja min nyttiga "diet" börjar i morgon bitti . För jag vet själv att jag inte alls mår bra av det jag äter . Och jagtänker absolut inte få diabetes och dö av fetma . Glöm det..
Jag vet att jag inte är tjock än , men jag lovar om jag fortsätter så kommer jag bli det. Och det vill vi ju inte. Ingen vill väl ha en tjock Frida. Och jag tänker verkligen inte förlora Jonas. Bara för att han är vältränad, den jäveln <3

Jag ska sluta klaga, jag lovar men först måste jag få det här att fungera.



Ser rätt äckligt ut va .

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott

2009-10-23 @ 20:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0