Så här gör du .

5 enkla steg för mer läsare till din bloggen

Så Då var man hemma från stan och dragit med sig Anna hem. Godis och choklad ligger på menyn. Här kommer vad jag lovade:


Något som jag har fått mycket nytta av som bloggare är alla tips om hur man får läsare. Har sätt många andra listor som är längre på nätet men låt oss inte göra det svårare än vad det är. Så idag fick jag för mig att skriva min egna lilla lista. Mer riktad mot nya bloggare.

1. Skriv något intressant -
En liten bloggklyscha kanske. Men ak så sann. Vad du än gör av det som komma skall så kommer ingen stanna länge om du är tråkig! Nu kan det ju diskuteras vad som är tråkigt. Men välj en målgrupp och skriv för allt i världen inte "idag var jag i skolan, det var tråkigt. Nu ska jag gå och lägga mig. Gonatt".
-----Något som ger mig allergiska reaktioner är om rubriken på ett inlägg är i stil med. "rubrik" "ännu en rubrik" eller "hatar rubriker" Usch. Varför skriver du människa!

2. Blogga ofta - Ha en minimi gräns på 3 inlägg om dagen. Ingen vill läsa en blogg som aldrig uppdaterar. Och innan du börjar bomba din blogg med floder av inlägg så gå upp till tips nr 1 igen. 

3. Pinga pingsajter - Nu när du har en blogg uppbyggd så kan du inte bara sitta och tro att någon av ett mirakel ska råka hamna på din sida. Genom att plinga din blogg kan folk som inte vet att du existerar se när just du skrivit ett nytt inlägg. Några svenska pingsajter är : Nyligen, Frisim, Intressant, Blogupdate och Bloggnytt

4. Gå med i trafik - Bli medlem i trafikgenererande sidor. de funkar så att genom att du tittar på andras bloggar så tittar andra på din. Jag använder mig av två sidor för att generera mer trafik. bloggtrafik och mer trafik. Vet faktiskt inte om det finns fler än dessa två. Om ni vet en annan så dela med er.

5. Var aktiv - Skriv om andra bloggare eller deras inlägg, länka till dem. Kommentera andras bloggar och bli vän med andra bloggare. Gör det till en vana att kommentera inlägg hos dina favorit­bloggar och få på så sätt länkar till din egen blogg.
----När du kommenterar någons blogg så spama inte. Skriv något som är relaterat till bloggen eller inlägget. Och lägg lite tid på din kommentar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0