Dag 3-Done

Hej på er.

Nu är jag hemma efter en lång dag på praktiken. Dagarna blir bara roligare och roligare faktiskt. Första gången jag skrattade idag typ på dom 3 dagarna vi varit där . Allt går jätte bra tycker jag. Bara det att jag får torka bord och fylla på glas och servera 150 personer om dagen. Men vad fan, sånt är livet ;) Det är sånt man ska klara av,eller vad säger ni ?
Om 2 veckor , alltså veckan efter lovet som är nästa vecka ska jag in i bageriet. Snacka om att jag kommer rulla ut om 8 veckor tillbaka till skolan. Haha , det är jävligt farligt att vara både inne i köket och i Bistron för där är ju alla god saker. Står typ och tittar på dom med valpögonen så säger alltid nån " men ta en då" .. Haha, jag och Alexandra är så söta och små att vi får ta när vi vill . Desutom får vi ju ta te,kaffe,varm choklad,saft och sånt när vi vill . Frukost får vi också och lunch . Så det är ju värsta lyx där så vad ska man göra ?
Bara att börja banta efteråt då . Haha , eller inte. Är man tjock så är man go och gla' har jag hört. Men nej! Vi kommer inte bli tjocka.Lovar !!
Men min dag där var inte så intressant. Rev ner en massa små askar med smör när jag skull ta ut grönsaksbordet från kylen , och höll på att göra så allt ramlade när dörren slogs ihop när ajgs kulle ta ut bordet. Haha, lyckad dag där alltså..


Så jävla härliga.

Är jag inte fin i mina serveringskläder? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0