Då kör vi


Alkohol förstör folks liv.

Anledningen till att jag vill skriva min åsikt om det här ikväll är för att jag blev så tagen av dokumentären jag såg tidigare idag.  Alkohol förstör verkligen folks liv , kanske inte om man dricker nån gång i ibland . Men blir det allt för ofta så blir det att man tänker " men tar bara en öl idag". Men bara den ölen kan göra att en person fastnar. Kanske att det går så långt att man dör.
När jag pratar om att den förstörs folk liv pratar jag inte bara om att personen som dricker, utan alla i hans/henns omgivning. Barn,fru,mamma,pappa . Kanske hela släkten . Från min erfarenhet så är jag nog den person som tagit det starkast.
Men ialla fall Alkohol är bara dumt att utnyttja för mycket. Och jag HATAR när folk drar skämt om alkholister . Jag tänker ge er fingret som gör det . För ni kanske inte har någon som står er nära som är det. Och då vet ni inte hur det är för oss människor som verkligen tänker på det dagligen . SÅ FUCK YOU !!

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Aha, hihi jag vet bara att han satt å skratta åt nån film så jag tänkte att det kanske var den ;D sorry! hihi

2009-10-10 @ 01:15:03
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: NAISY- Anna i landet Upp och Ner

Du har helt rätt. Jag har själv personer i min familj som är alkoholister. Det är skitjobbigt för alla. Jag dricker själv ibland men det finns en stor skillnad.

2009-10-10 @ 02:47:58
URL: http://naisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0