Samhällets ungdomar idag!! Bantning.

Hej på er. Skriver exakt hur jag tycker och tänker om det här med att vi ungdomar är så kropps fixerade nu för tiden!!!

Man ser i minst 10 tidningar om dagen där det står på omslaget " Gå ner i vikt på 2 veckor " visst kanske det fungerar men att sätta ut såna skrifter i ungdoms tidningar är kanske inte allt för bra . Det på verkar ju precis alla oss tjejer det är ju mest vi tjejer som är rädda att bli tjocka. Inte bara det att vi tror att vi är tjocka , vi tror också att vi är fula när vi igentligen är söta och verkligen inte borde göra något med ansiktet.  Jag skulle vilja veta om någon tjej inte har tänkt på att dom är för tjocka vid vissa tillfällen.. Jag har gjort det .. Minst 2 gånger om dagen. Men det är så man tänker . Är man inte smal så är man inte perfekt.
Men så tänker man bara när man bli påverkad av någon annan som säger så och tyvärr är det för många som tycker illa om tjocka personer. Det är inget fel på dom , är man nöjd med den man är så är det inga problem . Men är man inte det och ändå sitter man och trycker i sig 1 kilo godis om dagen ochsen skyller på McDonald så är det dags att söka hjälp ...

Anledningen till att jag tar upp det här är för att jag tittade på en dokumentär tidigare idag om en 11 årig tjej som var anorektiker. Hon räknade kaloerier var ute och gick 1 timma klockan 5 på morgonen då hennes föräldrar sov. Hoppad hoprep och massa såna sjuka saker..
Jag kan störa mig på feta människor ibland det gör vi nog alla men det är inget fel på dom. Det är deras val i vissa fall andra inte !

Jag tycker att man ska vara nöjd med den man är. Man är född , och man ska vara lycklig att man ser bra ut , kanske har lite fett på kroppen . Men det går att ta bort. Bort med godis och skräpmat sen är man i normal vikt igen. Jag känner vissa dagar att jag är jätte ful och frågar mig själv varför jag ser ut som jag gör. Och andra dagar är det " Wow" nu vill alla ha mig . Det är helt enkelt dagrna som väljer ut hur humöret ska vara varje dag..!

Är det här okej ?

Kommentarer
Postat av: Bantningspiller

nice blog

2010-09-23 @ 08:25:45
URL: http://www.thermapower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0