Så här tycker jag.



Södertälje
Även fast att jag bor i den här kebab staden så är jag rädd för att vara ute, speciellt när man ska till bussen på morgonen och på kvällarna. Det har stått så mycket om våldtäckter och massa misshandel i tidningen. Det är klart man blir rädd. Mamma vill inte ens att vi ska gå till affären själva när det börjar bli mörkt. Förstår henne . Man är ju på sin vakt när man går ut.  Det har ju hänt mig en massa skit , tex att killar kommer fram och pratar med mig när jag går från bussen, visslar och skriker. Det är då man har mobilen i handen och är berädd på att ringa polis eller någon.. Södertälje suger...

Päls mössan
Vart man än går så är det nån jävel som har en päls mössa. Jag förstår inte. Visst det är snyggt om några har men vad fan om 50% av alla fjortisar i sverige går runt i en päls mössa och tror att dom är fett coola så tror dom fel. Jag lovar det kommer sluta med att jag köper en likadan!


Solarium
Det är nog den bästa uppfinningen någonsin. Man blir brun av att ligga och blunda under några solrör i några minuter. Hur fantastiskt som helst. Jag har blivigt ganska brun på dom 2 senaste gångerna jag solat. Fräknarna bryr jag mig inte om längre dom sminkar man över och dom försvinner ändå efter ett tag... Sen är det ju gratis för mig eftersom att mamma följer med. Gratis är bäst.. Har ju ett kort på ett solarium i stockholm där det ligger 100 kr på . Kanske ska dra dit?

Julklappar
Vill tacka gubben som kom på för flera 1000 år sedan att man ska ge presenter till oss barn och vuxna en viss dag på året. Alltså julafton dåra... DAH! men jag älskar att få paket blir alltid så himla glad. Fast då ska det vara stor paket, inga kläder inget sånt som man redan har 20 av ;) Snart får jag presenter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0