Jag kan ta ansvar

Tänkte på en grej som min moster skrev, "bevisa för din mamma att du kan ta ansvar då får du säkert åka...." ( något i den stilen i alla fall)


Men jag tycker faktiskt att jag tar ansvar , ändå sen mamma började jobba i Finland så har man ju fått tagit mer ansvar eftersom att hon inte har kåll på allt. Jag har gått till skolan varje dag,jag har klarat nästan varje prov,jag köper saker som jag verkligen behöver,just nu sparar jag pengar på egen vilja, jag städar mitt rum och jag kommer alltid i tid till praktiken. Har bara varit borta i 2 dagar från den och det var när vi tog sprutan . Så jag tycker att jag kan faktiskt ta ansvar...! Så vad betyder det nu ? ska jag sitta och vänta nu tills det är 4 månader kvar och sen fråga mamma?

Det enda hon sa när jag frågade om jag fick åka var " jag tycker inte att det är någon bra idé ".. Och det är värken ja eller nej , det är ett kanske. Men när kanske kommer upp tänker man mest på att det blir nej. Men när min mamma säger kanske blir det oftast ja på något konstigt sätt ;)

Och mamma , jag vet att du läser min blogg annars skulle du inte ta upp saker som jag skrivit här . Och ja jag ger dig tid att tänka tills det är 4 månader kvar. Så du har ca 4 månader att tänka. Jag är en stor flicka nu, jag kan ta hand om mig själv och mitt liv. Jag tycker att jag balanserar allt som har hänt ganska bra. Eller vad säger du?
Det enda jag ber om nu är ett svar!   Men tänk på att du kan få prata med hans mamma med om du är så osäker. Men jag kan lova dig, jag kommer inte dö. Jag är en överlevare... Din dotter :)<3

Så antingen kan du svara nu eller 4 månader mamma. Och du vet att jag kan ta ansvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0